Sabtu, 29 Januari 2011

SYARAT DI TARIMANA SHOLAT


Ari ieu eta hiji pasal halna tetep dina mertelakeun syarat-syarat pikeun ditarimana sholat
Jeung disyaratkeun sarta perkara anu kaliwat ieu perkara halna teteup tina pirang-pirang syarat kana ditarimana sholat tegesna sholat mungguh Alloh anu maha suci Alloh Ta`alla sarta maha luhur Alloh Ta`alla naon yen neja musholli ku eta sholat
1. Ikhlas karana dzat Alloh Swt.
Tegesna dzatna Alloh halna sahiji ieu Alloh Ta`alla , lain karana kasengsrem dina ganjaran di surga jeung lain karana kabur tina siksana Alloh jeung sieun tina naraka balik karana ayana Alloh anu maha luhur eta Pangeran musholli jeung ari musholli eta abdina Alloh Ta`alla atawa yen neangan musholli kalawan sholat kana ganjaran jeung kana surga atawa sieun musholli tina disiksa ku naraka atawa yen hayang jadi mulya musholli ku itu sholat jeung cumantel musholli ka Alloh Ta`alla maka ari darajat anu kahiji eta pangluhurna pirang-pirang darajatna ikhlas. Jeung ari anu kadua atawa pertengahannana darajat jeung ari katiluna eta panghandapna darajat.maka eta satukangeunnana ka tilu ari riya jeung hayang kadenge kubatur.
2. yen aya kadaharannana musholli jeung anu dipakena ku musholli jeung tempat sholatna musholli eta kudu halal.
Sareung parantos ngadawuh Kangjeung Nabi Saw. :
“ Saha-saha jalma anu sholat ieu jalma dina hiji pakean kalawan harga 10 dirham jeung eta teteup dina 10 dirham ari sadirham anu teuteup tina barang anu haram maka moal ditarima itu jalma naon sholatna .” ( ngariwayatkeun kana hadits saha imam Ahmad )
Parantos ngadawuh saha Ibnu Mas`ud ra. :
“ Hanteu pati-pati kumpul naon halal jeung haram anging ngalindih /ngelehkeun naon anu haram kana halal.”
Tos ngadawuh saha Imam Sahal ra. :
“ Saha-saha jalma anu hanteu bukti naon kadaharannana itu musholli eta tina barang halal maka moal dibukakeun tina hatena itu jalma naon hahalangna jeung gancang ka eta jalma naon pirang-pirang siksa jeung teu mangfa`at ka itu jalma naon sholatna itu jalma jeung teu mangfaat puasana itu jalma jeung teu mangfaat shodaqohna itu jalma.”
Jeung parantos ngadawuh saha Syeh A`li Syadzili ra. :
“ Saha-saha jalma anu ngadahar eta jalma kana perkara Halal maka leuleus naon hatena itu jalma tegesna leleus hatena jeung caang hatena jeung saeutik naon sarena itu jalma jeung teu dihalangan ieu jalma tina dzat hadhrohna Alloh anu maha luhur jeung saha-saha jalma anu ngadahar ieu jalma kana liyan barang halal maka teuas naon hatena ieu jalma jeung keras itu hatena jeung poek hatena jeung dihalangan itu jalma tina dzatna Alloh Ta`alla anu maha luhur jeung matak loba naon sarena itu jalma.”
Jeung parantos ngadawuh Syeh `Ali Khowwash ra. :
“ saha-saha jalma anu ngadahar itu jalma kana barang haram jeung mayeungkeun itu jalma kana ibadah maka ari itu jalma eta cara japati anu nyileumleumman ieu japati kana endog anu ruksak/kacingcalang maka ari itu japati nyapekeun ieu japati kana awakna japati dina salilana tuteup nyileumleum hanteu megarkeun itu japati kana naon-naon balik kaluar ieu endog halna bau buruk/kacingcalang.”
3. yen ngahadirkeun naon hatena musholli dina sholat
Maka saestuna hadirna hate eta ari hadhirna hate eta ruhna sholat sacara yen ngadawuh Kangjeung Nabi saw. :
“ Saha-saha jalma anu hanteu nyegah ka eta jalma naon sholatna jalma tina migawe goreng jeung mungkar mangka hanteu tambah-tambah itu jalma ti Alloh Ta`alla naonnana anging jauh tina rohmat Alloh Ta`alla.”
Tos ngadawuh saha Imam Ghozali ra. :
“ Ari sholat malaweung /poho eta teu nyegah sholat tina migawe goreng jeung migawe mungkar .”
Sareung ngadawuh Kangjeung Nabi Saw. :
“ Ari loba pisan jalma anu sholat eta ari bagiannana anu sholat tina sholatna itu anu sholat eta wungkul payah jeung cape.”
Parantos ngadawuh saha Imam Ghozali ra. :
“ Hanteu ngersakeun Kangjeung Nabi saw. kalawan eta lafazh Qooim /anu sholat anging ka jalma anu lali sholatna.”
Jeung diriwayatkeun ti hasan naona saestuna hasan eta ngadawuh Hasan ra. :
“ Ari sakur-sakur sholat anu hanteu hadhir dina sholatna naon hate maka eta ari sholat kana siksaannana eta leuwih gancang .”
4. maka teu aya eta teuteup ka musholli tegesna jalma anu sholat halna teuteup tina sholatna musholli naon anging sholat anu mikir musholli kana perkara , kalawan fathah pirang-pirang harafna lafaz A`qola anu tilu harafna tegesna mikir-mikr musholli jeung nyahoeun/paham musholli tina sholat tegesna tina sholat.
Parantos ngadawuh Kangjeung Nabi Saw. :
“ Hanteu aya eta teuteup ka si abdi halna teuteup tina sholatna abdi naon anging sholat anu mikir-mikir abdi kana perkara tina sholat. “
Sareung parantos ngadawuh Kangjeung Nabi saw. :
“ Saestuna si abdi eta yaqin sholat ieu abdi kana sholat halna hanteu dituliskeun pikeun abdi naon sapergenepna sholat jeung teu dituliskeun saperpuluh sholat jeung pastina dituliskeun pikeun si abdi halna teuteup tina sholatna abdi naon sholat anu mikir-mikir si abdi tina sholatna.”
5. Yen ulah ujub musholli kalawan sholatna
Maka ari ngagetkeun kalawan sholat eta ari ngageutkeun eta yen ningalikeun musholli saestuna musholli eta ngahaq musholli kana ganjaran jeung kasurga ku itu sholat balik misti naon yen ningalikeun mushollli saestuna musholli eta ngahaq musholli kana disiksa ku naraka kalawan sae pirang-pirang amalna musholli halna teuteup di musholli kalawan ngaleuwihan tina gorengna pirang-pirang amalna karana perkara anu nyaksian musholli kana perkara dina sae pirang-pirang amalna halna teuteup tina goreng adab sarta Alloh anu maha luhur jeung yaqin nyata ka warid naon saestuna Kangjeung Nabi Isa eta teuteup ka Nabi Isa ari rohmat Allah sareung kasalameutan eta aya di Isa as. Eta ngadawuh Isa as. :
“ Loba pisan tina lampu /damar anu mareuman kana lampu naon angin jeung loba pisan tina ibadah yaqin ngaruksak kana ibadah naon ujub. “

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

doa ba`da shalat terawih

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيْمِ * اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ حَمْدًا يُّوَافِي نِعَمَهُ وَيُكَافِئُ مَزِيْدَهُ * يَارَبَّـنَا لَكَ الْحَمْدُ كَمَا يَنْبَغِى لِجَلاَلِ وَجْهِكَ الْكَرِيْمِ وَعَظِيْمِ سُلْطَانِكَ * اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ
اَللَّهُمَّ اجْعَلْنَا بِاْلإِيْماَنِ كَامِلِيْنْ وَلِفَرَائِضِكَ مُؤَدّيِنَ * وَلِلصَّلَوَاتِ حَافِظِيْنَ * وَلِلزَّكَاةِ فَاعِلِيْنَ * وَلِمَا عِنْدَكَ طَالِبِيْنَ * وَلِعَفْوِكَ رَاجِيْنَ * وَبِالْهُدَى مُتَمّسِّكِيْنَ * وَعَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضِيْنَ * وَفِى الدُّنْياَ زَاهِدِيْنَ * وَفىِ اْلآخِرَةِ رَاغِبِيْنَ * وَبِالْقَضَاءِ رَاضِيْنَ * وَلِلنَّعْمَاءِ شَاكِرِيْنَ * وَعَلَى الْبَلاَءِ صَابِرِيْنَ * وَتَحْتَ لِوَاءِ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ سَائِرِيْنَ * وَإِلَى الْحَوْضِ وَارِدِيْنَ * وَإِلَى الْجَنَّةِ دَاخِلِيْنَ * وَمِنَ النّاَرِ ناَجِيْنَ * وَعَلَى سَرِيْرِ الْكَرَامَةِ قاَعِدِيْنَ * وَمِنْ حُوْرِ الْعِيْنِ مُتَزَوِّجِيْنَ * وَمِنْ سُنْدُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ وَدِيْـبَاجٍ مُتَلَبِّسِيْنَ * وَمِنْ طَعَامِ الْجَنَّةِ آكِلِيْنَ * وَمِنْ لَبَنٍ وَعَسَلٍ مُصَفًّى شَارِبِيْنَ * بِأَكْوَابٍ وَأَباَرِيْقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِيْنٍ * مَعَ الَّذِيْنَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّـيْنَ وَالصِّدِّيْقِيْنَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِيْنَ * وَحَسُنَ أُوْلَئِكَ رَفِيْقًا * ذَلِكَ اْلفَضْلُ مِنَ اللهِ وَكَفَى بِاللهِ عَلِيْمًا * اَللَّهُمَّ اجْعَلْنَا فىِ هَذِهِ اللَّيْلَةِ الشَّرِيْفَةِ الْمُبَارَكَةِ مِنَ السُّعَدَاءِ الْمَقْبُوْلِيْنَ * وَلَا تَجْعَلْنَا مِنَ اْلأَشْقِيَاءِ الْمَرْدُوْدِيْنَ بِرَحْمَتِكَ يَاأَرْحَمَ الرَّحِمِيْنَ * رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي ْالآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ * وَصَلَّى اللهُ وسَلَّمَ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ * وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ